Operacja: POPRAD
Data i czas: 16 – 18 Wrzesień
Rozpoczęcie działań: 220016092016
Zakończenie działań: 120018092016 (38h)
Mapka:
https://drive.google.com/open?id=1op5zW ... sp=sharingUczestnicy:
1. Niewielka ilość teamów zwiadowczo-rozpoznawczych o nieznanej liczebności z maksymalnie 2 pojazdami do wykorzystania w roli holowników, transportu lub Medevac`ów.
2. Oddział wartowniczy zabezpieczający wyrzutnię rakiet.
Cel główny:
Głównym celem dla teamów uczestniczących w scenariuszu, jest zlokalizowanie i zabezpieczenie przyczepy samochodowej wraz z towarzyszącej jej wyrzutnią prototypowych pocisków ziemia-powietrze typu „Piorun-2”. Następnie dostarczenie jej w wyznaczone miejsce w określone okienko-czasowe: 100018092016 - 110018092016 , celem nawiązania kontaktu z inżynierem, który przekaże zwycięskiemu teamowi kody źródłowe oraz klucz do komputera startowego. Zadaniem alternatywnym może być wysadzenie głowic w rakietach zainstalowanych w wyrzutni na pozycjach startowych.
Choć do zrealizowania celu głównego bardzo przyda się samochód z hakiem holowniczym, to do scenariusza mogą przystąpić zespoły, które nie posiadają w/w sprzętu. Mogą realizować swoje własne cele/zadania bądź też skupić się na działaniach sabotujących poczynania wrogich sił. Mogą również spróbować zrealizować zadanie główne ”na piechotę” - będzie to trudne ale jak najbardziej wykonalne.
Scenariusz:
Uczestnicy przybywają do strefy żółtej w Piątek 16.09 i do godz 21:00 organizują Sobie w zamaskowaną bazę FOB z wydzielonym gniazdem dla rannych. Założenie bazy nie jest obowiązkowe, jednakże brak FOB`a oznacza brak możliwości leczenia rannych. W zaznaczonym miejscu w Piątek i w Sobotę w przedziale godz 21:00 – 22:00 będzie obecny handlarz, od którego będzie można kupić IED`ki do unieruchamiania pojazdów.
O godz. 22:00 rozpoczynają się działania bojowe. W początkowej fazie w strefę pomarańczową mogą wchodzić jedynie piesze oddziały w celu jej rozpoznania. Drużyny mogą być transportowane wokół w/w strefy. Pojazdy mogą wjechać w strefę pomarańczową dopiero w Sobotę od 6:00 rano.
Celem drużyn zwiadowczych jest zlokalizowanie wyrzutni rakiet. Następnie zabezpieczenie drogi podejścia pojazdu-holownika i w końcu zorganizowanie przechwycenia wyrzutni. Drużyna, która przechwyci wyrzutnię, musi ją ochraniać do momentu dostarczenia w wyznaczone miejsce w wyznaczonym przedziale czasowym celem spotkania się ze specjalistą technicznym, który dostarczy kody źródłowe oraz klucze do komputera startowego rakiet. Spotkanie z technikiem, również musi być zabezpieczone.
System ran:
Dostałeś – padasz na ziemię, wyciągasz kamizelkę i kładziesz ją na sobie, patrzysz na godzinę trafienia i ewentualnie krzyczysz „medyk, medyk”. Zapamiętujesz miejsce postrzału. Nie możesz sam się opatrzyć. Jeżeli w ciągu 15 minut od trafienia nikt Cię nie uratuje – umierasz (KIA) i opuszczasz pole walki udając się na parking mając założoną kamizelkę na plecy.
Po zmroku „KIA” schodzący muszą mieć dodatkowo migające czerwone światło
Twoja rana może zostać zatamowana przez każdego zdrowego poprzez nałożenie poprawnego opatrunku , ale działa to tylko jako zatamowanie krwawienia i przerwanie odliczania 15 minut – dalej jesteś unieruchomiony/a i czekasz na medyka
W momencie gdy dotrze do Ciebie medyk, weryfikuje on poprawność założenia opatrunku, jeżeli założono go niewłaściwie to uznaje, że krwawienie nie zostało zatamowane. W tej sytuacji jeżeli upłynęło 15 min od trafienia to jesteś KIA.
Każde kolejne, wyraźnie oddzielne trafienie to kolejna rana niezbędna do opatrzenia
Nie ma podziału na rany lekkie i ciężkie
Czwarty postrzał (przed dotarciem do szpitala) oznacza KIA
Jeśli dostałeś w głowę lub korpus jesteś WZW, musisz być doniesiony/dowieziony do gniazda rannych w swoim FOB`ie wtedy wracasz do symulacji po 4h od momentu dostarczenia do FOB`a
Jeśli dostałeś w rękę/nogę, nie możesz używać trafionej koniczyny do momentu dotarcia/dowiezienia do FOB`a. Wracasz w pełni zdrów do symulacji po 4h od momentu dostarczenia do FOB`a.
Pojazdy:
Każda drużyna może zadeklarować udział maksymalnie 2 pojazdów. Pojazdy mogą być wykorzystywane jako:
środek transportu dla grup zwiadowczych
ciągniki dla przyczepy z wyrzutnią rakiet (konieczność posiadania haka holowniczego)
Medevak`i do transportu rannych
Maksymalna prędkość pojazdu in-game to 50 km/h
Pojazdy powinny być oznaczone białymi kartkami A4 naklejonymi od wewnątrz na przednią, tylnią oraz tylnie boczne szyby w dolnych prawych rogach. Dodatkowo w nocy do lusterka wstecznego powinien być przymocowany żółty/zielony lightstick.
Pojazd można unieruchomić jedynie poprzez odpalenie IED`ka w odległości do ok. 10 metrów przed pojazdem, jeśli IED`ik wybuchnie za pojazdem, eksplozję uznaje się za nieskuteczną.
Po unieruchomieniu pojazdu, załoga musi go opuścić w przeciągu 30 sek. (poza kierowcą) inaczej wszyscy jadący nim są KIA. Kierowca wyłącza wtedy silnik i zapala światła awaryjne. Pojazd jest już wyłączony z rozgrywki do końca trwania scenariusza. Po zakończeniu walk w danym sektorze, powoli wraca na parking z włączonymi światłami awaryjnymi.
Jest możliwość uratowania uszkodzonego pojazdu poprzez fizyczne odholowanie go przez inny teamowy pojazd z miejsca unieruchomienia do bazy FOB. Po 4h pobytu w pobliżu FOB`a, uszkodzony pojazd wraca do akcji.
Gdy zajdzie sytuacja spotkania się na drodze dwóch pojazdów różnych drużyn, mijają się one bez interakcji, chyba że załoga jednego z pojazdów zdąży opuścić go i zdoła podłożyć IED`ka lub też obie obsady opuszczą pojazdy.
Drużyny mogą się zaopatrzyć samodzielnie w dowolną ilość IED`ków oraz systemy odpalania ich. Obowiązują ładunki odpalane elektrycznie typu:
http://taniefajerwerki.pl/pl/p/XT1006-Dym-Atomowy/1129https://www.sklep-militarny.com.pl/piro ... -3238.htmlSugerowane systemy odpalania IED`ków:
https://www.sklep-militarny.com.pl/deto ... -3711.htmlhttps://www.sklep-militarny.com.pl/syst ... -3369.htmlhttp://taniefajerwerki.pl/pl/p/System-r ... alowy/1334W sytuacji awaryjnej do odpalenia wystarczy również zwykła bateria 9V oraz 10-20m przewodu dwużyłowego.
Będzie można również kupić IED`ki od handlarza bronią w wyznaczonym miejscu i przedziałach czasowych (informacja wymieniona powyżej)
Magazynki:
Magazynki mają ograniczoną pojemność:
karabinki, karabiny snajperskie, karabiny i pistolety – pojemność 1,5 x ostrego odpowiednika + to, czego nie poda komora
broń wsparcia zasilana z magazynków (RPD, RPK, M27 IAR) – Full Mid-Cap
broń wsparcia zasilana z taśmy (M249 SAW, PKM, M60) – 500 szt. bez względu na rodzaj magazynka
Można zabrać dowolną liczbę magów, ale nie można ich doładowywać poza swoją bazą FOB. Posiadacze KM`ów zasilanych taśmowo mogą mieć woreczki foliowe z 500-kulkami w ilości odpowiadającej zabranym ze sobą niesprawnym BOX`om.
Pirotechnika:
Zabrania się stosowania łądunków/min odpalanych potykaczem lub przez nacisk
Maksymalna moc ładunku pirotechnicznego w granacie to odpowiednik petardy k206
O użyciu ekranów dymnych, stroboskopów każdy uczestnik decyduje we własnym zakresie na własną odpowiedzialność z uwzględnieniem zdrowego rozsądku oraz z uwzględnieniem zasad przeciw pożarowych
UMUNDUROWANIE – DOWOLNE, ALE MUSI BYĆ KOMPLETNE (GÓRA I DÓŁ), ZAKAZ UŻYWANIA PRZEBRAŃ CYWILNYCH ŻEBY NIE DOSZŁO DO POMYŁKI PRZY IDENTYFIKACJI CELÓW. REPLIKI ASG NALEŻY NOSIĆ W SPOSÓB JAWNY (NIE DOTYCZY OSIEDLI LUDZKICH).
Kiedy jesteś większy... wtedy rany postrzałowe są mniejsze.